Stockholm

VARNING FÖR ETT DETALJERAT MEN INTE ALLT FÖR DETALJERAT INLÄGG OM RESAN.
Långt och jobbigt!
Skriver det mest för att jag ska komma ihåg allt.
Precis som allt annat.

Kom fram dit med tåget 9.30 på fredag morgon, Hanna mötte oss där och vi drog direkt till hennes skola och väntade tills hon slutade. Åkte hem till henne och Rickard efter det och sov en timme medans Hanna gjorde mat åt oss.
Hon väckte Sofie och jag hörde då Sofie säga: "Väck inte Hanna, hon blir så sur då...".
Jag svarar direkt: "SMYG DIG INTE PÅ MIG!" Hon: "Men det är mat!" Jag: "OKEJ :D".
Åt hemmagjord pizza a la Hanna Danielsson och drog sedan till Globen för att se Djurgården - Luleå.
Jag och Sofie blev Luleåfans över en kväll och Djurgårdarna skrek: "JÄVLA BÖNDER" åt luleåklacken och tillbaka skrek dom: "PAPPA BETALAR". Det var rätt så roligt! :D 13800 pers var det där inne, har nog aldrig sett på mycket pers på ett och samma ställe..
Gick ut i pausen och träffade en snubbe i kostym. Han var från Norrbotten men jobbade i stan. Jag och Sofie blev genast fundersamma och tänkte "Är inte det här stan......!??!?". Stadsbor alltså... Också sa vi "Kult", vilket vi säger väldigt ofta. Han hakade genast på: "ÅÅH. den ja! Ha det så kult på restaurangen. Han är från Gotland."
Jag: "MEN ÄRU DUM? :D han är från Sundsvall, alnö!".
Anyway.
 Luleå förlorade med 2-0. Aldrig sett en sån stor hockeyklack tror jag. Hela Globen hoppade och skrek när Djurgården gjorde mål, hoppade blev man väldigt yr av att se.

Åkte hem, fixade i ordning oss och drog sedan till stan för en utgång.
Träffade två karlar från Gällivare och en kille som spelade gitarr.
Vi föreslog att han skulle spela någon Metallica låt, men istället blev det någon svensk låt som innehöll: Gud, Jesus, fiskar etc.
Sedan sa ena killen att han hade ont i nacken, så gitarrsnubben skulle "hela" honom.
"Jesus helar nu dina leder, ben och muskler".
Det var omöjligt att hålla sig från skratt, men det var ju fint att han var troende.
Drog senare vidare till krogen, vilket vi nog hade kunnat skippa.
Läskiga människor var det där, så vi stannade inte allt för länge.
Var tillbaka hemma runt halv 4, och somnade direkt. Jag i soffan och Sofie på golvet nedanför.
COSY!

Vaknade och klev upp halv 10 på lördagen. Satte oss på en bänk ute i solen en stund, sedan käkade vi pizza.
Drog tillbaka till hem och började att göra oss i ordning för konserten. Åkte dit, kööööade länge ute, sedan lääänge inne. Sedan släppte dom tillslut in oss, ställde oss någon meter ifrån scenen.
Första förbandet var inte så omtyckt. Svensk punk var det, och faktiskt inte bra. Dom blev utbuade och publiken kastade tillbaka deras skivor, lite synd om dom faktiskt mennnn ändå lite roligt. Deras number one fan stod bredvid Sofie, han såg helt psykisk ut när han diggade musiken, helt insane. Han stannade upp någongång ibland för att se om han var ensam om det, vilket han nog var, så tillslut så gick han.
Under det andra förbandet började stämningen inne i Annexet bli riktigt härlig. Dom var mycket bättre och deras basist såg helt crazy ut. Folk började knuffas och trängas, så det var bara att ta tag i första närmsta killes midja och hålla fast sig. Händer fastnade i svettiga armhålor och skrev, armbågar i brösten, och svettavtorkning på killars tröjor framför. Snygga killar med bra musiksmak, vi var nog i himmelriket..
Anyway.
Rise Against kom tillslut in på scenen och DÅÅÅÅ blev stämningen jävligt underbar. Alla hoppade, skrek och var lyckligare än aldrig förr. Tim McIlrath var en man med riktigt härlig scenkänsla.
Heaven knows, Survive, Like the angel, Help is on the way, The good left undone, Swing life away, Audience of one, Give it all, Prayer of the refugee, Hero of war, Savior, Ready to fall, The dirt whispered, Injection, Chamber the cartridge, The unraveling. Och bra säkert några fler som jag inte riktigt minns. 
Några låtar jag saknade var: Paper wings,  Blood to bleed, But tonight we dane, Anywhere but here, Worth dying for, Everchanging, Nervous breakdown, Kotov syndrome, Under the knife, Tip the scales, ochhh To them these streets belong.
Hoppade och skrek tills fötterna gjorde ont och rösten blev hemsk. Sa någongång mitt under konserten: "KAN DOM INTE SJUNGA NÅGON DÅLIG LÅT SNART SÅ JAG FÅR VILA RÖSTEN?!". Kom sedan på att dom inte har någon dålig, men iaf några jag inte kan! Tror det var två sånna låtar dom spelade = inte röstvänligt.
Hämtade ut jackorna och såg då mobilen, Hanna hade kommit dit för att vi skulle träffa henne eftersom vi egentligen vi skulle ut. Det ångrade vi efter konserten då våra fötter var mos och vi var hur ofräsch som helst.
Stackars Hanna som stod ute i kylan och väntade på oss, vi stod säkert i kön till jackorna i 45min. Argh.
När vi kom ut kom en kille fram och frågade om vi hade sett hans andra sko där inne. Stackarn.
En sko på sig sent på kvällen i snön? Inte så okej.

Gick som gamla kärringar till tunnelbanan och ack så skönt det var att komma hem och byta kläder och lägga sig i soffan. Det blev inte många minuter där innan vi drack och umgicks där hemma hos Hanna. Trevligt var det, och skrattade gjorde vi, as usual. Hade ett av mina livs längsta telefonsamtal på 2timmar och 20min! Inte så illa.
Minns inte när vi somnade, men det var iallafall skönt att sova!

Vaknade runt 11 igår. Käkade frukost, packade ihop lite prylar, duschade, fixade oss och drog sedan in till stan.
Tog oss en latte och en chailatte på Café 60, som vi genast började gilla direkt när vi såg stället. Ohoho.
Drog och käkade, och kollade om någon butik var öppen så att Sofie kunde köpa hårfärg. Det fanns det inte? Såå vi åkte tillbaka till Bagarmossen där både Coop och Ica hade öppet till 21! wohoho. På tunnelbanan påväg dit var det två män som trodde att jag och Sofie var systrar, för att vi båda har mittbena och skrattar mycket. Inte dom första som tror det heller!.
Anyway.
Kom tillbaka till Hanna. Det luktade jääääättte gott. Rickard och Andreas hade käkat gomiddag! Och dom bjöd oss på efterrätt, hallonsorbé. Mhmmmm! Hanna slängde i en blekning i Sofies hår och hon gjorde hål i örat på mig. Sedan slängde jag i en knalligt rödfärg i Sofies hår och gjorde därefter hål i hennes öra med. Käkade kladdkaka, städade ännu mer, diskade och gick sedan och la oss.

Alarmet stod på 05.45 och jag skulle väcka Sofie. Hon låg nedanför mig men jag orkade inte sträcka på mig.  Smsade först: "05.45", men hennes sms ljudet var av. Då ringde jag istället och hon hoppade genast till. Jag är så elak. Klev upp, duschade, åt frulle, sminkade mig, packade ihop mera saker, och vandrade mot tunnelbanan och sedan till T-centralen. Vi läste: Sundsvall, spår 10. PERFEKT, då går vi ditåt. Sitter i 40min, ett tåg mot Göteborg åkte förbi där och många klev på, men vi var själva kvar där. När det är två minuter kvar tills tåget ska gå så tänker vi: "Ofta det bara är vi som ska åka..?" Kollar på tavlan igen... ANKOMMANDE FRÅN Sundsvall.
Vi sprang med väskorna i luften fortare än nånsin till spår 4. Sofie ramlade när vi klev in i första närmsta vagnen, och jag gjorde samma sak jag med när jag klev in. När vi började gå mot våran vagn så åkte tåget.
Tågresan hem gick lika fort som tågresan dit. Känns som en timme, MAX! Jag och Sofie är så bra på att skratta bort tiden. Ta fula bilder och skratta tills tårarna sprutar.

Det är omänskligt att kunna Stockholm, så är det bara.
Tacka vet jag Ljustorp - skog, berg och ociviliserat.
Men det har varit jätte trevligt och super roligt.
Har aldrig skrattat så mycket som jag gjort under dessa dagar.
Träffat nya trevliga människor och haft det hur bra som helst :).

Nu ska jag packa upp och packa om, för snart ska jag iväg och spelar och sedan flyttar jag återigen till Granloholm och är där resten av veckan.

Känns som att jag har hur mycket som helst mer att säga.
Men jävlar vad trött jag är.
Så det får bli senare idag, eller någon annan dag.

Hejdooo 


Kommentarer
Postat av: MISS TILLY

Granloholm? ;o whyyyy

2011-03-21 @ 17:28:32
URL: http://mstilly.blogg.se/
Postat av: Hänkipänki

tack för en mysig helg, jag och Rickard har kommit fram till att det är väldigt tyst och väldigt tomt här..med andra ord så saknar vi er faktiskt lite :(

så.. jag hoppas ni kommer fler gånger! :'D

2011-03-21 @ 17:54:02
Postat av: hanna

mahulda: jaaa, jag har praktik, så jag bor här nuu :).

hänkii: ååååh :') blir helt rörd! förstod att det skulle bli ensamt utan oss, hihi. klart vi kommer fler gånger ! :D

2011-03-22 @ 14:23:19
URL: http://hlou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0