If it can't be like it was, I've got to let it rest

Min skoldag bestod utav vinprovning.
Var en riktigt slapp dag måste jag säga. Vi var aktiva i 1½ timme, resten av tiden låg
jag och Frida och skedade i soffan. Provade tre viner, ett rött, ett vitt och ett dessertvin.
Det vita var helt okej, minns inte vad det hette, men det var varken sött eller surt, fast ändå mer åt det sura. Det röda gav mig bara rysningar. Undrar när jag ska klara av att dricka rött alltså. Hua. Dessertvinet var spännande, väääääääldigt sött, och smakade socker, fikon, sirap, honung och russin. Det smakade knappt alkohol för att vara 17%.
Det kom jag ihåg vad det hette, och lyckades googla fram det.
Fernando De Castilla Pedro Ximenez Sherry
Mycket sött dessertvin med inslag av fikon, russin, torkade aprikoser, choklad, mörk sirap och nötter. Eftersmaken är lång med en behaglig sötma.
Ska även passa bra att dricka tillsammans med mögelost till dessert.

Det där fick mig att känna mig as nördig. Men man måste ju dela med sig av det goda?!




Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för tipset! Ska vi åka på systemet?

2011-01-22 @ 00:58:01
URL: http://linaantonia.blogg.se/
Postat av: hanna

klart vi ska. lets get drunk!

2011-01-22 @ 01:09:47
URL: http://hlou.blogg.se/
Postat av: malin

Ja det är en teori. Egentligen vet man inte varför de dog ut. OM det var förändringar i miljön eller klimatet som var en bidragande orsak eller omd et var något annat.

2011-01-22 @ 08:27:29
URL: http://nevergetburn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0