Idag ringde läkaren

..och kom med dåliga besked, vilket jag hade förväntat mig, men inte såhär illa. 

Mitt främre korsband är helt av och min inre menisk är trasig. 
Nästan exakt samma som med mitt förra knä, fast då var även den yttre menisken trasig. 
Vet att jag skrev i något inlägg för någon månad sedan att det var det värsta som hänt mig, och nu när det händer igen med det andra knät så vet jag istället inte vad jag ska ta mig till. 

Läkaren sa iallafall att jag först skulle köra sjukgymnastik några månader innan vi skulle prata om operation.
Jag blev arg och ville såklart operera på en gång, så jag slipper träna upp knät först och sedan operera - förlora massa muskler, och sedan träna upp skiten igen. Eftersom jag redan varit med om det så vet jag att det är förjävlig procedur. 
Men läkaren ville ändå att jag skulle göra det, och mesig som jag är så gick jag med på det. 

Pappa ringde efter jag fått beskedet, han sa inte så mycket eftersom jag tokgrät. Sedan ringde han igen och lät argare och sa att han ville prata med en operationskordinator nu på en gång, så jag kan få en operationstid så snart som möjligt. Pappa brukar få sin vilja igenom, och han vet hur jobbigt det här är för mig. 
Vad skulle jag ta mig till utan honom?
Så jag ska ringa ortopedmottagningen imorgon och höra om jag kan få en tid när mamma och pappa kommer hem. 
Hoppas på det bästa. 
Funkar det inte när jag ringer, så får pappa ringa helt enkelt.

Kan ju berätta lite om operationen. Är inte så kunnig inom det men kan berätta vad jag vet iaf!
Gjorde den i Stockholm 2008 - jag var 15 bast.
Det går till så att jag får ryggbedövning samt narkos. Dom.. borrar igenom något ben med en 8mm borr för att plocka bort resterna av det trasiga korsbandet. Dom tar ligament ifrån den bakre lårmuskeln och gör ett nytt korsband på så sätt. Man hoppar på kryckor ett tag och sedan 6-9 månader sjukgymnastik. 
Fml.

Undra vad det är jag har gjort för att förtjäna detta..!? IGEN. 

För er som inte fattar vad korsband och menisk är så har jag googlat fram en bild. 


Går och dör en stund.
Har nog inge mer att säga förutom:
FML. 




Kommentarer
Postat av: sofie

jag mår dåligt med dig.

fyfan, jag skulle hellre hoppa från en bro, men gör inte det

jag finns för dig, anytime.

tur du är en krigare.. synd att livet är emot oss <3

2011-04-19 @ 18:10:37
Postat av: hanna

funderar på eiffeltornet.

2011-04-20 @ 09:14:26
URL: http://hlou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0